Tiliseb, tiliseb aisakell... ja Kusti teeb ampsti!

Mul pole ammu-ammu ühtegi kodulooma olnud, seega puutun nüüd pidevalt kokku uute teemadega, mis tänu kassiga kooselamisele lahendust vajavad. Kass teadupärast on loom, kes vähemalt teatud vanuseni tahab iga viimase kui mööblieseme otsa ronida ning eranditult kõikide rippuvate, sädelevate, krõbisevate, värisevate ja liikuvate vidinatega mängida. Meie Kusti erilisteks lemmikuteks on potililled, mida väike neljakäpaline botaanik igal võimalusel kobestab ja harvendab. Samuti on südamelähedased rulood, mille taha saab ennast pressida nii, et iga käpp erinevast vahest välja vajub - samal ajal käib ju kõva klõbin, mis on äärmiselt põnev. Põhimõtteliselt pole asja, mis Kustile huvi ei pakuks ja milles ta ei tahaks osaleda - olgu see siis tema liivakasti puhastamine, ristsõna lahendamine, arvutil klõbistamine, musta pesu sorteerimine, voodipesu vahetamine, dushi all käimine vms.

Väikese huvilise tõttu olen ma sel aastal tõsise dilemma ees, kuidas meie kodu jõulumeeleollu viia. Kui me nüüd hetkeks mõtleme jõulukaunistuste peale, siis on need kas mingid sädelevad või värvilised vidinad, mis erinevad muudest sisekujunduselementidest oma pidulikkuse poolest ja on väga "söödava" välimusega. Või on tegemist mingite looduslike ehete-ikebaanadega, mis näiteks kassile paistavad mõnusa närimis- ja kraapimisatribuutikana. Siis on muidugi kuusk või mingid oksad, mis käpa all ägedalt vingerdavad ja hammaste vahelt välja hüppavad, kusjuures - kui sinna veel ehted külge riputada, on tegemist tõelise kiisuatraktsiooniga. Seega, kui ma just ei taha oma kodu kiisu-miisu tivoliks muuta, on ees-seisev kodukaunistamise ülesanne paras pähkel.
Hetkel olen mõelnud sellistele võimalikele lahendustele:
- varuda suurem kogus jõulukangast ja õmmelda köögirätikuid, linikuid, padjakatteid;
- muretseda aknalauale mingisugused jõuluküünlad(tuled) (soovitavalt mitte need kolmnurksed, mis iga teise akna peal on, vaid midagi pisut huvitavamat või teistsugust);
- paigutada kuskile mingi jõululõhnaline küünal (kuusekäbi või piparkoogi vms)
- heegeldada mõned lumehelbekesed vms, mida Kusti võib vajadusel nätsutada seni, kuni tüdineb.

Kui kellelgi on veel häid mõtteid, mida üldse jõulude ajal kodus teha võiks, siis andke teada. Ma ei ole üldiselt kulla-karra inimene ja eelistangi lihtsaid ja ilusaid lahendusi, aga natuke pidulikkust peaks selles jõuluajas siiski olla, seega pisut sädelust siin-seal ei tee paha :). Loodan, et Kusti on järgneva kuu aja jooksul hea poiss, arvates, et päkapikud jälgivad teda ja kui ta pahandust ei tee, siis tuleb jõuluvana ja toob talle terve hunniku mõnusaid krõbisevaid hiiri!

5 kommentaari:

Ats ütles ...

Mina ühendasin eelmisel aastal punased jõulukardinad heegeldatud lumehelbekestega. Tegelikult muretsesin punast kangast ja tegin a'la paneelkardinad ning lisasin peale valged lumehelbed. Mulle tundus, et jäi päris armas. Valgele ruloole kinnitasin punased lumehelbed. Kõik lumekad olid erinevad nagu looduses. See pole küll nüüd midagi eriti unikaalset, aga ikkagi :)

Astrid

Liska ütles ...

Kõik ideed on teretulnud, sest nendest võivad sündida uued ideed :) Mul on ainult üks probleem - aega on vähe.
Astrid, kas sel aastal teed jälle uued kardinad? :)

Ats ütles ...

Tõenäoliselt mitte :D Hetkel nikerdan jõulukalendrit seinale. Tuleb selline pisikestest vildist mütsidest, kinnastest ja sokkidest nagu pesunöörile riputatud jada (raske kirjeldada :D). Nende sisse saavad päkapikud tuua igal päeval midagi head :) Homme on juba esimene, aga mul pole mitte ühtegi valmis :S

Liska ütles ...

Isetehtud jõulukalendrid on väga ägedad, olen erinevaid kohanud siin-seal :) Ma arvan, et kui juba laps majas, siis on see eriti tore asi. Kass ei oska sellest ilmselt rõõmu tunda, hehee..

Ats ütles ...

Kassile mõeldes, siis viimases kodukirjas olid lõngajääkidest lipsudega kaunistatud pallikesed. Need peaksid talle meeldima ja niisama ilusad ka.