Pühadevahe!


 Ma olen juba 5ndat päeva nii suures nohus, et siga ka ei näksi. Enamasti on kõikidel mingi üks haigus, mis neid elus kõige rohkem on kimbutanud või kiusanud. Kui 10 aastat tagasi oli minu pidevaks probleemiks angiin, siis praegu ma isegi ei mäleta enam väga täpselt, mida see endast kujutas (tean, et väga jube oli ja sülitan nüüd 3 korda üle vasaku õla). Küll aga tean ma ülimalt hästi, mis on nohu. Ja mitte lihtsalt nohu, vaid NOHU!!! See tähendab konstantset õhupuudust, peavalu, uimasust ja väsimust, rääkimata punaseks ja narmendama nuusatud ninast. Ja selle nohu poolest võid sa kasvõi käte peal käia ja saltosid visata, tema juba paigalt ei liigu!

Seekord on siis sellised pühad. Oma kanguses ma muidugi ei kavatsegi midagi tegemata jätta nohu pärast. Jõulude ajal sai ikka maal käidud ja aastavahetusel lähen ka pittu, mõelgu see ninakoll, mida tahab. Kaks päeva olen nüüd kodus ka istunud, isu on täitsa täis juba. Selline kasutu ja laiskleja tunne tekib, mis mulle teps mitte ei meeldi. Kui mõni haigus on selline, et saab ikkagi kodus toimetada, siis praegu ma teen küll ainult esmavajaliku ja ülejäänud aja vedelen kas voodis või diivanil, endal suu lahti, silmad vidukil ja kass külje all. Lisaks läigib süda mee söömisest, mis on üks igavene magus värk, aga ilma milleta ka hakkama ei saaks. Ei ole kerge haige olla!

Ma mõtlen, et siinkohal on hea nõu küsida, et milliseid ravinippe teie nohu korral rakendate?

2 kommentaari:

Ingrid ütles ...

Eks need haigused ole kõik ühtmoodi jubedad, kui nad igal võimalikul viisil endast märku annavad. Endalgi oli paar kuud tagasi selline vänge nohu ja paraku aitas ainult aeg. Tean, et paljud kiidavad ninakinnisuse puhul sudafedi spreid. Mina jällegi olen üritanud leevendada/ravida igasugu tõvesid looduslike preparaatidega, aga imelist nohurohtu veel avastanud pole. Küll olen terveid küüslauke ninna toppinud, küll taruvaigu-mee-küüslaugumahla-astelpajuõlisegu ninna tilgutanud, aga kõik asjata:(
Kuna sul on see äge nohu juba suht pikalt olnud, siis loodan, et hakkad vaikselt juba paranema.

Liska ütles ...

Nohu pidigi olema selline haigus, mida ei anna eriti ravida. Et läheb ikka ise üle. Natuke kaasa saab aidata enda immuunsüsteemi turgutades ja mitte juurde külmetades. Mul on pisut paremaks läinud, aga nohu on ikka... Peaasi, et aastavahetust päris ära ei riku. Olen optimistlik :)