Kisub friigiks/friikiks kätte

Mul on käsil praegu Justin Petrone raamat "My Estonia". Ma ei ole lugenud midagi muud nn. minu-sarjast ja ausalt öeldes hetkel ei paku huvi ka, aga antud kirjutise ostsin just sellepärast, et see on ameeriklase silmade läbi jutustus meie pisikesest Eestimaast. Ja ma ostsin ingliskeelse versiooni, kuna see on ikkagi originaal - nii on lugu vahetum ja selgem. Tõlkes lähevad paljud asjad kaduma.

Olen nii õnnelik, et mul on nüüd ideaalne lugemiskeskkond - mõnusalt mugav tugitool koos tumbaga, millele jalgu sirutada ning hästivalgustav põrandalamp. Kannatamatult ootan õhtut, et saaks ennast koduses lounge´s soojas hommikumantlis kerra tõmmata ja heasse raamatusse sukeldudes täielikult aja- ning ruumitaju kaotada. Praegusel eluhetkel on see nii kosutav ja vajalik.


Mulle meeldibki mõelda, et teatud mõttes on minust kujunemas tõsine bibliofiil. Olen alati unistanud laekõrgusest raamaturiiulist, mis jookseb ühest toa seinast teise ja on täis teoseid, millest suurema osa olen läbi lugenud. Ega see mõte ju nii ulmeline polegi - siiamaani olen enamiku ostetud, kingitud, laenatud või leitud raamatutest ka kaanest kaaneni läbinud ja alles nädalavahetusel jõudis mu koju esimene riiul, kuhu kõik seni kogunenud teosed üles rivistada. Eile tegin veel sellise triki, et veetsin lõuna Tammsaare pargi serva jõuluajaks üles seatud müügiputka ees, kus pakutakse soodsa hinnaga vanu trükiseid - raamatuid, ajakirju jms. Päevinäinud paberi lõhn ja ajalugu lummasid mind sedavõrd, et tühjade kätega ma sealt lahkuda ei suutnud. Soetasin endale A.H.Tammsaare Kogutud teosed 8., 9., ja 10. osa ehk teisisõnu Tõde ja õigus III, Tõde ja õigus IV ning Tõde ja õigus V. I osa kaaned olid küsitud hinna kohta natuke liiga räsitud, katsun selle mujalt leida. II osa lubas raamatukaupmees mulle ka muretseda, jätsin oma telefoninumbri. Olen tulemusega ülimalt rahul.

Detsembris on minu raamatukogu täienenud 5 üllitise võrra - pole paha! Aga kisub ikka friigiks/friikiks ka!

Kommentaare ei ole: